DIGITÁLIS MÚZEUM 2 -SPECIÁLIS TÉMÁK

Moholy-Nagy Művészeti Egyetem
Elméleti Intézet és Média Intézet Kreatív Technológia Labor

2013 tavaszi kurzus


Oktatók:   Bényei Judit (EI)          e-mail: benyeijuATgmail.com   fogadó óra: Gondűző tanári, csütörtök 10-11 óra
                  Ruttkay Zsófia (KTL)   e-mail: ruttkayATmome.hu      fogadó óra: B213, hétfő 13-14.30 h

Idő:         hétfő 11.30-12.50 h (esetenként részidőben projekt konzultáció)
                 Első alkalom: január 28 HÉTFŐ - ekkor személyes megbeszélés után véglegesül a részvétel!
Hely:    A/205, időnként külső helyszín

Előfeltétel: Formálisan nincs, minden hallgató számára felvehető. Technológiai érdeklődés kell.
A kurzusra való felvétel az első órai beszélgetés után véglegesül. Ha a kurzus az etr szerint betelt, de valakit érdekelne, jelentkezzen e-mail-ben az oktatóknál és jöjjön el az első órára, hogy az esetleges lemorzsolódók helyére felvehessük!

A számonkérés formája: Projekt dokumentációk benyújtása és demo illetve prezentáció bemutatása.

ETR kód: 229-36-13, 228-32-08, 230-30-07
A kurzus honlapja:   http://create.mome.hu/ruttkay/dimu13/

Tematika:
A kurzus célja, hogy gyakorlati ismereteket nyújtson a művészeti és tudományos élmény-, illetve ismeretszerzés kiteljesítésének lehetőségeiről a legújabb, digitális technológiai eszközök segítségével.

A félév során a partner múzeumok igényeihez kapcsolódó fejlesztéseken dolgozunk majd a BME informatikus hallgatóinak bevonásával, ami módot nyújt arra, hogy a projektek (demo formájában) meg is valósuljanak.

A projektek IP jogaira és esetleges későbbi éles múzeumi megvalósításukra a MOME szabályzata érvényes. A projektek interdiszciplináris jellege miatt a munka csapatokban fog zajlani külső partnerek (múzeumi szakemberek és a BME informatikus hallgatói, illetve tanárai) közreműködésével.
Alább az előző félévben már beindult projektek, amikbe be lehet csatlakozni valamilyen szerepben:

  • Szépművészeti Múzeum: Zenélő képek
    kiterjesztett valóság egyes képek hangszereinek, zenei világának megjelenítésére)
    keresett közreműködő: menedzser
  • Szépművészeti Múzeum: Mobil múzeumi navigátor
    Mobil app guide szelektív képnézegetésre téma, rendelkezésre álló idő stb. szerint - més el is kalauzol az app a kiválasztott képekhez az épületen belül.
    keresett közreműködő: menedzser
  • Liszt Ferenc Múzeum: Liszt Ferenc budapesti életét bemutató városi séta
    lokatív kulturális mobil alkalmazás
    keresett közreműködő: tartalomfejlesztő, arculattervező
  • Vasarely Múzeum: Interaktív Vasarely - műértelmező és edukatív interaktív alkalmazás
    keresett közreműködő: menedzser és/vagy tanárszakos hallgató
  • Bajor Gizi Múzeum: Rómeó és Júlia - színháztörténeti "room escape" játék
    keresett közreműködő: menedzser, grafikus, média designer, informatikus


Íme a 0-ról induló új projekt javaslatok :
  • A Király utca
    mobil séta app a Babarczy Eszter kurzusán gyűjtött anyag alapján
    keresett közreműködő: menedzser, arculattervező, informatikus
  • Az 1838-as pesti árvíz - Mobil városi játék gyerekeknek
    A projektet viszik: Huszár Daniella, PocketGuide, Szolga Zsófia, Kultúr Aktív Egyesület, Beleznay Éva építész
    A cél egy általános iskolásoknak szóló, mobiltelefonon játszható oktató játék prototípusának a kidolgozása, amely a mobiltechnológia és lokatív média eszközeivel terjesztené ki a tanulás élményét. A GPS-alapú játék során a diákok játszva, a város tereiben navigálva fedezhetnénk fel a város történetét. A kísérleti projekt azt vizsgálja, mennyiben lehetséges egy technológia által támogatott helyfüggő tanulási élmény létrehozása. A játék a történelmi tudatosság és az ismeretek szerzése mellett, egyaránt fejlesztené a diákok kommunikációs és együttműködési készségeit (játék taktika) és a tanulási képességeit (történeti források és hivatkozások értelmezése). A játék során a diákok egy adott narratíva mentén haladnak előre és különböző várostörténeti ismeretekre tesznek szert feladatok, missziók teljesítése közben. A mobiltelefon segítségével az adott kor hangjai, képei felelevenítenék számukra az akkori Budapest tereit. A játék témáját az 1838-as pesti árvíz és az azt követő újjáépítés szolgálja.

    keresett közreműködő: menedzser, tartalomfejlesztők, arculattervező


A kurzus teljesítésének feltételei:
A félévi aláírás feltétele az órákon és múzeumi konzultációkon való aktív részvétel. A félévi osztályzat a projekt munkában történő aktív részvétel függvénye, ahol az egyéni hozzájárulás dokumentálhatóan megvalósul. Az értékelés legfőbb komponense a csoport által létrehozott projekt minősége és teljessége, valamint annak bemutatása és dokumentációja (projektleírás, fotó, film).
A félévi jegy kiszámításának módja:
  • Elkészült produktumok értékelése 60 %
  • Folyamatos egyéni aktivitás 25 %
  • Órai teljesítmény (prezentációk) 15 %

Értékelés:
A projekt konceptuális terve, a megvalósítása minősége és dokumentációja alapján. A csapatmunka együtt, illetve az egyes szerepek külön is értékelődnek.

A kurzus tervezett programja:

jan.28. Projektek és technológiák bemutatása, elköteleződés.
febr.4. Interdiszciplináris csapatok megalakulása, munkamódszer, szerepek,
febr.11. PocketGuide előadás.
... ...
április.22. Projekt dokumentáció leadása.
április 29. Nyilvános projektbemutató a MOME-n a külső partnerek részvételével.


LINKEK