Interaktív projekt


2011 őszi kurzus bármely hallgató számára


Lecturer:   Ruttkay Zsófia PhD, docens e-mail: ruttkayATmome.hu

Idő:         péntek 13.40-17.00 , illetve más egyeztetett időben
               Első alkalom: szeptember 8 SZERDA megbeszélés

Hely:    B213

A kurzus honlapja:   http://create.mome.hu/ruttkay/IP/

Előfeltétel: Formálisan nincs. Technológiai érdeklődés kell, valamely programozási ismeret jól jön. A kurzusra való felvétel egyéni beszélgetés után véglegesül. Előzetes egyeztetés a kurzusvezetővel mailen.

Hallgatók: Balázs Klára, Bene Nóra, Benkő Bálint, Boldizsár Péter, Czél Mátyás, Földesi Bence, Kálmán Mátyás, Páll Tamás, Szabó Péter, Szűcs Krisztina, Viskovic Jelena
ERASMUS STUDENTS: Marian Balko

Leírás:
A kurzus keretében lehetőség nyílik interaktiv alkalmazások tervezésére és fejlesztésére, egyedül vagy néhány fős csapatban (tovább) dolgozva, egyéni érdeklődés szerint, illetve az alábbi témák közül választva:

  • AR (kibővitett valóság)
  • új kamerás mozgásérzékelős alkalmazások (pl. Kinect)
  • lokativ és mobil technolgiák
  • komoly játékok
  • múzeumi alkalmazások
Egyes projektek külső partnerek leírása alapján, illetve velük egyeztetve készülnek. Múzeumi projektekkel be lehet kapcsolódni a Digitális múzeum kurzus cspataihoz.
A projektek megvalósítására az ELTE Informatika Karán a T@T Csoport programozó hallgatóival való csaptmunka keretében kerülhet sor.
A legjobb munkákat ösztöndíjjal jutalmazzuk, hogy azokat a kurzus után még fesztivál, éles üzem vagy akár üzleti megvalósítás minőségre fejlessze a csapat.

Munkamódszer:
A kurzus folyamán egyéni vagy kis csoportos önálló munka folyik, melyet konzultációkkal, szakirodalommal segit a kurzusvezető. A projektek munkája online felületen követhető, előzetesen megállapított mérföldkövek szerint.
A csapatok - amennyiben ELTE-s is szerepel bennük - a MOMELTE online felületet kell hogy használják kommunikációra és dokumentálásra.
A projektekhez a Kreatív Technolgia Labor eszközei - Kinect, GalaxyTab, Multitouch Windows gép - is használhatók.

Értékelés:
A projekt konceptuális terve, a megvalósítása minősége és dokumentációja alapján. A csapatmunka együtt,illetve az egyes szerepek külön is értékel?dnek.

A MOMEs hallgatók feladatai:

  1. Projekt javaslat (de be lehet csatlakozni más projekjébe is)
  2. Projekt konceptuális tervezése
  3. Tartalomfejlesztés, illetve grafikai, tervezési (esetleg 3d modellezési) munkák
  4. Dokumentáció
  5. Implementáció, de ez csapat munkában az ELTE-től is jöhet

Ütemezés:

  • Szeptember 7 SZERDA 13-15 óra Első megbeszélés, jelentkezések véglegesítése
  • Szeptember 9 - NINCS ÓRA mivel külföldön vagyok PhD védésen
  • Szeptember 16 - ÓRA AZ ELTE INROMATIKA KARÁN technológiai bemutató, MOMELTE kickoff
  • Szeptember 23 - NINCS ÓRA mivel a Transfor@Lab záró workshopján vagyok
  • Szeptember 30 - projekt javaslatok megbeszélése
    • Bálint és Bence - ARbrick
      az építendő dolog - legyen izgalmasabb, lehessen rombolni is? user inetface miként?
      felmerült hogy otthon készített 3d szobrokat lehetne leszúrni megjelölt helyekre
    • Bálint és Bence - Showmecase
      - még nem erős hogy a járókelő mit pakolgasson - felmerült ruhapróba is
      - jó ötlet a reaktív kirakat - meg kéne izzítani hogy mi igazan vonzó pl. egy plaza latogatóinak
      - samu bence kinectes demoit nézzed meg - hetfő és csütörtökön lehet a B213-ban
      - miket csináltak már mások? ime egy példa
    • Bence - Sound driven video processing ötlet
      PixelProcessing kurzus - hallgatói projekteket majd nézd meg, nincs online
      könyv kezdőnek fejezet video processzálásról
    • Bene Nori - Interaktív fal
      - hang elemzés - Nagy Ágoston kreatív hang kurzusa
      - megvalósítás csak szponzorral - költséges, megfelelő hely
      - kísérlet hangok, beszéd vizualizációjára - lehetséges
      - nézd meg messa di voce
    • Kriszta - Plaza információs felület
      - menedzserrel lépj kapcsolatba
      - LEIRÁS kell
      - QR kód anyag a LINKEK között
    • Horog Péter - Pestis játék a Semmelweis Orvostörténeti Múzeumnak
      - a játék szereplőket, szabályokat, mechanikát módszeresen írjad le már most, digiátlisan
      - karakter - akció - az akció mellékhatása
      - készíts pár vizuális skiccet a hangulat érzékeltetésére
      - LEIRÁS kell ELTE programozóknak

    HOMEWORK: by 5 October Wednesday noon
    - Prepare a (revised) project description according to the sample, to be used also for the ELTE students The 110 characters summary must be strong and informative - this will appear in a common pool for programmes at first.
    (Only if you do not speak Hungarian do it in English - otherwise in Hungarian, of course).
    - Upload your description as ProjectName_AuthorFamilyName.pdf file to the work site (login and password required)
  • Október 7 - ÓRA AZ ELTE ITK-n project pitch
  • Október 14 - ÓRA A MOME-n konzultáció
  • Október 24 - ÓRA A MOME-n


LINKEK
MOMELTE verseny felhívás
QR kurzus - TSZM előadásában grafikus lehetőségek is
a kurzus munka felülete - ide pakoljatok saját projekt javaslataitokat

FESZTIVÁLOK, VERSENYEK