logo
MagyarEnglish

KTL Reggeli

Today the Lab opened its doors to recieve fellow MOME colleagues for beakfast with the idea in mind to provide space and opportunity for free conversation. While the purpose was to give a little insight into the lab's activities and tools, with particular attention to currently running projects the ultimate goal was to initiate an open dialog about possible interdisciplinary collaboration within the institution.

We would like to thank everone for their participation, it was great so many colleagues came by and represented their faculty/institute/field of expertise. We are truly looking forward to realize projects together in the future.

 

 
First MOMELTE Serious Game meeting

 The first MOMELTE inter-institutional meeting will be held on Friday, 16th September.

Important, useful and intersting information will be told about current trends,  appliable technology, already existing solutions, practices, ideas will be introduced.

It is must see if you are already involved and is definitely worth joining if even slightly interested.


Where?

The meeting starts at 2PM at the ELTE Informatics building (address: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/C) in the 0-804 Lóczy Lajos hall.

For more info please visit the project's website at:HTTP://TET.INF.ELTE.HU/MOMELTE/

 
MOMELTE Serious Game Design
 

The MOME CTL and the ELTE T@T lab have joint forces to announce a common challenge for students on the field of Serious Game design this fall.

 

The task is:

Interactive application design for mobile and other communication devices.

 

The goal is:

The digitalization of the environment in order to enrich and extend the user experience.

 

The topic is:

Open: from the habitat to culture-transmition the spectrum is wide. 

The focus is on the city, on location specific games, museum technology and visitors' experience, alternative learning and information channels. 

 

The challenge is seirous:

The work and the evaluation both are under the supervision of potential customers, therefore apart from delivering concepts, in order to show the idea in work prototypes are expected to be developed and presented.

 

 

The essene of the collaboration is:

To form interdisciplinary groups where:

- the core idea can come from either sides, but

- the aesthetics of the solution are to be designed by MOME students, while

- the technical problems are to be answered by ELTE students.

  

Two CTL courses are releated to the call in the semester: the Digital Museum and the Interactive Project, but the participation is open to any student at the MOME. You can apply both individually or in teams.

 

To get started, visit the project's website. You can instantly announce your idea here, or have the possibility to join in with the realization of others' . 

 

The most successful projects will be rewarded by a scholarship and will be displayed. 

 

THE DEADLINE TO APPLY IS 7th OCTOBER.

 

More information about how to participate at: HTTP://TET.INF.ELTE.HU/MOMELTE/

 

If you have any questions please contact the director of the lab: Ruttkay Zsófiát at This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it e-mail. 

 
JÁTÉKOS KURZUSOK
There are no translations available.

Az idén lehetőség nyílik számítógépes játékot tervezni, sőt, egyedül vagy interdiszciplináris csapatban meg is valósítani. A Kreatív Technológia Labor JÁTÉKOS, szabadon választható kurzusaival kapcsolatos további inormáció a Ruttkay Zsófiától ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ).  
Jelentkezés – előzetes  egyeztetés után – az ETR-en keresztül.
AKI LEMARADT AZ ETR-EN BETELT LISTÁRÓL, KÜLDJÖN EGY MAILT, ILLETVE FIGYELJE, HÁTHA ÜRÜL HELY.
 
 
Játék tervezés és programozás Flashben  
heti 4 órás kurzus – Hegyi Béla, Ruttkay Zsófia
A hallgatók megismerkednek a játék tervezés alapjaival, illetve – építve korábbi ismereteikre és gyakorlatukra – kibővítik Flash programozási készségüket, hogy önállóan egyszerű játékot tervezzenek, pl. a MOME FaceBook oldalára. 
 
A kurzushoz alap programozói készség szükséges. A jelentkezéseket a kurzus vezetői bírálják el személyenként, legkésőbb az első órán: szept 5-én 13.40-kor.
 
Komoly játékok
egyéni interaktív projekt kurzus – Ruttkay Zsófia
Interaktív játék(os alkalmazások) tervezésére és (tovább) fejlesztésére, egyedül vagy néhány fős csapatban dolgozva, egyéni érdeklődés szerint, az alábbi technológiákat használva:
  • locatív mobil játékok
  • új kamerás (pl. Kinect) mozgásérzékelő
  • (multi)touch - nagy vagy kis képernyőn
  • kiterjesztett valóság (QR, AR)
Korábbi projekteken (pl. MD II Online Urban Games) lehet tovább dolgozni, illetve dédelgetett új terveket megvalósítani. Programozói segítség az ELTE hallgatóitól.
Várjuk azokat is akik beszállnának egy-egy csapatba a vizuális tervezéssel. 
A legjobb projektek ösztöndíjat nyernek a profi befejezésre.
 
Jelentkezés mailben, az ötlet,  tevékenység megjelölésével. AZOKNAK IS, AKIK AZ ETR-EN NEM JUTOTTAK BE, DE SZERETNÉNEK A VÁRÓLISTÁRA KERÜLNI, HA KILÉP VALAKI.
 
Make your game in Unity 3d
a kurzushéten, angolul – Michael Koch (Erhvervs Akademiet Lillebælt, Denmark)
 
Unity is a novel 3d game engine, offering integrated authoring tool for creating 3D video games or other interactive content such as architectural visualizations or real-time 3D animations (see: http://unity3d.com/gallery/game-list/). It runs on Windows and Mac OS and can produce games to be run also from browsers or on mobile phones. 
In the 5-days course students will see inspiring game genres, get an introduction into Unity, using the authoring tools. Then everybody – alone or in teams – will work on designing and realizing an own game or interactive applications. At the end of the week, games will be launched. See the course web site.
 
Előadás az InSea konferencián
There are no translations available.

Június végén Budapesten zajlott több mint 600 résztvevővel  az UNESCO InSea (International Society of Education through Art) konferencia, melynek témája idén az Art- Space - Education volt. Ruttkay Zsófia két előadást tartott a múzeum 21. századi megújulási lehetőségeiről.

 

A Musea in the Digital Age c. előadásban, Turcsányi -Szabó Mártával (ELTE ITK) közösen bemutatták hogy az érintőképernyő mellett az egyéb mai technológiák - mobil, szenzor,VR,  AR, QR - milyen funkciókkal bővithetik a múzeumlátogatás élményét, annak földrajzi és időbeli kiterjesztését, illetve testre szabását.

 

A Media Design Students Transfroming Musea c., Szirtes Jánossal közösen készített előadásban pedig a MOME MD MA első éves hallgatói munkáit mutatta be. Láthatók voltak  többek között a Magyar Nemzeti Múzeum számára készült interaktív projektek, a Bajor Gizi Múzeum számára készült fiktív riport, valamint a Műcsarnok felkérésére készült kávézó modern látványtervei.

 
« StartPrev21222324252627NextEnd »

Page 26 of 27